tisdag 25 oktober 2011

En liten vandrare


Hellu^^

Jag har sytt på min finfina symaskin igen! Men jag har ett litet problem. Symaskins-nålen går av HELA tiden Det är tredje gången jag behöver byta. Vadgör jag för fel? Jag syr helt vanlig och så...KNÄCK! Nålen är av igen.
Nu över till det roliga!
Det som gjordes på min symaskin heter Hektor. Hektor är ett stort fan av skogspromenader och röda ryggsäckar. Vilken tur att jag gjorde en åt honom:D
Jag fick följa med på en av hans utflykter igår.
Då hade han samlat på sig några växter som han hade lagt i sin ryggsäck.
Vi gick i skogen ett långt tag så det passade sig väl med ett par kanelbullar och ett glas saft.
Sen när vi kom in igen så var Hektor trött och ville ta en tupplur, så jag läste en saga för honom till det att han somnade. En perfekt avlutning.




Jag har många projekt pågång nu igen. För många. Det är så typiskt.

4 kommentarer:

  1. Nora Nora Nora, Du är ju för underbar!
    Hektor är en riktigt cool liten en, han skulle gilla att komma till Tofsö och bekanta sig med alla lov, mossor och älgar! Hoppas detta kommer att ske, i så fall , ta med de övriga i familjen också!
    Purjo hälsar att han trivs i Solna och uppskattar sina små utflykter, kanske skulle vi boka ett möte mellan Purjo & Hektor??
    Kramar till Dig från mig // Yvonne

    SvaraRadera
  2. Han är helt underbar Hektor. Vilken fin ryggsäck han fått med kedjesöm och allt... Problemet med symaskinsnålen löser vi när vi ses. Kraaaam!

    SvaraRadera
  3. Så fin Hektor du har gjort! Gillar tyget jättemycket!

    SvaraRadera
  4. @Yvonne: Såklart att dom ska träffas!
    @Mormor: Det får vi hoppas:D
    @Suadda: Tack så mycket:D Det som är dåligt med det här tyget är att det fransarsig jättemycket, men annars är det att rekommendera. Du kan köpa tyget hos Ohlsons tyger:3

    SvaraRadera