söndag 19 augusti 2012

Björn

Hellu^^
En dag när jag var ute på promenad så såg jag en liten kanin ligga vid busshållplatsen med öronen omkring sig. Jag gick fram till kaninen, som hette Björn, och frågade hur han mådde. Björn svarade att bussen hade missat honom för han var så liten, och att han inte skulle hinna till ett saftkalas på andra sidan stan.
Jag tyckte väldigt synd om honom och gick hem och hämtade en kanelbulle till honom. Han blev jätteglad och sa att han inte behövde åka till saftkalaset nu när han hade en bulle redan! Björn är virkad med tunt garn och en virknål som är 2mm stor. Han har en sådan fin brun färg tycker jag^^


 "Bussen missade mig. Och jag missar saftkalaset."


Efter bullen blev han så mätt att han var tvungen att lägga sig ner för att vila!

1 kommentar:

  1. Nu måste jag kommentera på det här inlägget också. Åh så söt! Så himla fina färger. Den lilla kompisen skulle jag vilja ha...
    Du är ju superduktig på att virka, men också väldigt bra på att fota och skriva berättelser - roligt! Jag hittade hit från intervjun på HJ:s sida, nu kommer jag kika in då och då.

    Vänliga hälsningar Sophia

    SvaraRadera